Invest and Trade

General Motors

2017. február 09. - Invest and Trade

Donald Trump kedvenc időtöltései közé tartozik, hogy szinte minden nap más autóipari cégnek üzen hadat.

Ebből a hosszú listából emelünk ki egyet, amit megvizsgálunk közelebbről is. A General Motorsról, vagy közkedvelt rövidítésben a GM-ről van szó.

gm1.jpg

A General Motors Company nemzetközi autógyár jogelődjét, a General Motors Corporationt 1908-ban alapították. Székhelye a Michigan állambeli Detroit városában található. 2008-ban a világ második legnagyobb autógyára volt az eladott mennyiség alapján. Ezt megelőzően a GM sorozatban 77 éven keresztül, 1931-től egészen 2007-ig, büszkélkedhetett a legjobb eladásokkal!

Jelenleg 34 országban gyárt autókat és teherautókat. A világszerte 244 500 embert foglalkoztató vállalat 140 országban árulja és szervizeli gépjárműveit. 2008-ban 8,25 millió gépkocsit adtak el a világon a GM márkanevei alatt. Az ugyanebben az évben kirobbant gazdasági világválság hatására a General Motors Corporation 2009. június 1-jén csődvédelmet kért. Ennek egyik következménye az volt, hogy a cég részvényeit eltávolították a Dow Jones ipari átlag indexből.

Egy évvel később alakult meg a General Motors Company, ahova átcsoportosították a sikeresebb márkákat, úgymint az Opel és a Chevrolet.

A csődvédelmi kérvényében a GM 82,29 milliárd dolláros vagyont és 172,81 milliárd dolláros adósságállományt jelölt meg, amellyel az Amerikai Egyesült Államok ipari történetének legnagyobb mértékű csődvédelméhez folyamodott. Ennek következtében a cég teljesen átszerveződött.

A ma is jelenlevő cég 2009-ben alakult meg. A csőd után a General Motors Corporationből, amit ma már csak „old GM-nek” neveznek, Motors Liquidation Company lett. Az új vállalat megvásárolta az old GM eszközeit, beleértve a General Motors márkanevet is.

General Motors vs. Trump

Az újdonsült amerikai elnök, Donald Trump a tőle megszokott módon adott ultimátumot a General Motorsnak. Twitter üzenetében azt mondta, ha az autóipari cég nem az Egyesült Államokban fogja gyártani Chevy Cruze típusú modelljeit, akkor nagyobb adót lesz kénytelen fizetni az import után.

gm2.jpg

Trump azzal a váddal illette a GM-et, hogy Mexikóban gyártott Chevy Cruze-okat küld az amerikai autókereskedőknek, méghozzá adómentesen. A GM szinte azonnal megcáfolta az elnök kijelentését. Az ő állításuk szerint a Cruze szedánok mind Ohio államban készülnek és amely modelleket Amerikában adnak el, azokat mind Amerikában is gyártják. A mexikói üzemben csak azok az autók készülnek, amelyeket elsősorban nemzetközi szinten akarnak értékesíteni.

Trump szépen megy sorba az autóipari cégeken, hiszen már a Fordot is a célkeresztbe állította. A vállalat ugyanis úgy döntött, hogy mégsem építi fel az új mexikói üzemét, hanem helyette a michigani gyárát bővíti, amivel 700 új munkahelyet hoz létre az Egyesült Államokban. Erős a gyanú, hogy az amerikai elnök hatására döntöttek így. A Ford azért közölte, hogy megtéríti a tervezett gyárépítéssel kapcsolatban mexikói részről felmerült költségeket, bár egyelőre nem lehet tudni, hogy pontosan mekkora összegről van szó.

Önvezérlő járművek

A 2016-os év jobban kezdődött a General Motorsnak, mint az idei. A cég ugyanis tavaly márciusban megvette az önvezető autós technológiával foglalkozó Cruise Automationt. A cég független részlegként működik tovább a GM-en belül, a kaliforniai központjuk pedig az új tulajdonosuk kutatási fejlesztési telephelye lesz.

A 2013-ban alapított San Francisco-i cég olyan berendezéseket fejleszt, amit utólagosan lehet beépíteni a járművekbe, így a hagyományos autók számára is lehetővé teszik az önálló tájékozódást és közlekedést.

gm3.jpg

A GM az önállóan navigáló járművekben és a fuvarmegosztó szolgáltatásokban látja a mobilitás jövőjét. Korábban például 500 millió dollárt fektetett be a Lyft fuvarmegosztó szolgáltatásba, amely az Uber egyik legnagyobb vetélytársa, valamint elindította saját fuvarmegosztó szolgáltatását, a Mavent is.

A General Motors a Lyft támogatásával az önműködő autókat igénybe vevő taxiszolgáltatások elterjedését szeretné elősegíteni. A Cruise Automation megvásárlása is valószínűleg ebbe a stratégiába illeszkedik. Dan Ammann, a GM elnökének meggyőződése, hogy a vezető nélküli autók első vásárlói a fuvarozó cégek lesznek, magányszemélyek csak jóval később fognak ilyen autókat vásárolni.

Forrás:

http://kitekinto.hu/2017/01/04/europan-kivul/trump-a-general-motorsnak-is-nekiment/

http://media.gm.com/media/us/en/gm/home.detail.html/content/Pages/news/us/en/2016/mar/0311-cruise.html

http://index.hu/tech/2016/03/11/onvezeto_autos_ceget_vett_a_gm/

https://en.wikipedia.org/wiki/General_Motors

A bejegyzés trackback címe:

https://investandtrade.blog.hu/api/trackback/id/tr4312244010

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása